Reklamační řád
Článek I. Úvodní ustanovení
1.1. Společnost Eren Company s.r.o., se sídlem P. O. Hviezdoslava 2306/36, 955 01 Topoľčany, IČO: 51 449 676, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Nitře, oddíl: Sro, vložka č. 45219/N, v souladu s zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími obecně závaznými právními předpisy vydává tento Reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“).
1.2. Tento Reklamační řád upravuje postup při uplatnění reklamace a její vyřízení ve společnosti. Reklamační řád je součástí obchodních podmínek prodávajícího a vztahuje se na zboží zakoupené kupujícím – spotřebitelem. Pro vyloučení pochybností platí, že tento Reklamační řád se nevztahuje na kupující, kteří jednají v rámci své podnikatelské činnosti nebo výkonu povolání (tj. fyzické osoby – podnikatele a právnické osoby) (§ 419 občanského zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb.).
1.3. Pro účely Reklamačního řádu se rozumí:
- Prodávajícím je osoba, která při uzavírání a plnění Kupní nebo spotřebitelské smlouvy jedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání, nebo osoba jednající jejím jménem nebo na její účet. Pro účely tohoto Reklamačního řádu je Prodávajícím společnost Eren Company s.r.o., se sídlem P. O. Hviezdoslava 2306/36, 955 01 Topoľčany, IČO: 51 449 676, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem v Nitře, oddíl: Sro, vložka č. 45219/N (dále jen „Prodávající“).
- Kupujícím je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění Kupní smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání, a zároveň
(a) která má zájem o koupi Zboží,
(b) se kterou má nebo měl Prodávající uzavřenou Kupní smlouvu, nebo
(c) která je právním nástupcem osoby uvedené v písm. a) nebo písm. b) (dále jen „Kupující“). - Reklamací se rozumí podání, kterým Kupující namítá vady nebo kvalitu Zboží (dále jen „Reklamace“).
- Zbožím se rozumí jedna nebo více movitých věcí, které Prodávající nabízí k prodeji prostřednictvím své Internetové stránky www.bonndi.cz, a které jsou předmětem Kupní smlouvy (dále jen „Zboží“).
- Kupní smlouva je závazek, který vzniká akceptací návrhu Kupujícího – objednávky doručené Prodávajícímu, a to prostřednictvím potvrzení objednávky. Tímto okamžikem vznikají mezi Kupujícím a Prodávajícím vzájemná práva a povinnosti.
- Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu Zboží a převést na něj vlastnické právo ke zboží, a Kupující se zavazuje zaplatit za něj Prodávajícímu kupní cenu, a to vše za podmínek uvedených v Kupní smlouvě a ve všeobecných obchodních podmínkách Prodávajícího (dále jen „Kupní smlouva“).
- Internetovou stránkou se rozumí internetová stránka Prodávajícího zveřejněná na webové adrese: www.bonndi.cz (dále jen „Internetová stránka“).
Článek II. Odpovědnost za vady
2.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávané zboží je v souladu s Kupní smlouvou, tj. bez vad. Zboží musí mít kvalitu a užitné vlastnosti, které Prodávající uvádí, nebo které jsou obvyklé pro daný druh zboží.
2.2. Odpovědnost za vady se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí Kupujícím. Záruční doba na zboží je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží.
2.3. Záruka se nevztahuje na:
- mechanická poškození
- používání v nevhodných podmínkách
- neodborné zacházení
- poškození způsobená přírodními živly
Článek III. Uplatnění reklamace
3.1. Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci písemně; písemná forma je zachována, pokud je reklamace uskutečněna elektronicky na e-mail: obchod@bonndi.cz, nebo zasláním vyplněného reklamačního formuláře na adresu sídla společnosti:
Eren Company s.r.o., P. O. Hviezdoslava 2306/36, Topoľčany 955 01, Slovenská republika.
3.2. Reklamované Zboží je Kupující povinen na vlastní náklady zaslat Prodávajícímu na adresu: P. O. Hviezdoslava 2306/36, 955 01 Topoľčany, Slovensko, a to doporučeně. Doporučujeme, aby bylo Zboží odesláno k reklamaci pojištěné. Reklamované Zboží zaslané na dobírku nebude převzato. Reklamované Zboží musí být kompletní a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzetí reklamovaného Zboží, pokud nebude hygienicky nezávadné.
3.3. Reklamace musí obsahovat:
- identifikaci Kupujícího
- číslo objednávky
- popis Zboží a vady
- popis toho, čeho se Kupující domáhá
- bankovní údaje Kupujícího
- datum a podpis
3.4. Pokud Reklamace neobsahuje všechny údaje potřebné pro její řádné vyřízení a/nebo nebylo zasláno reklamované Zboží, Prodávající vyzve Kupujícího k jejich doplnění a doručení. Současně Prodávající Kupujícího poučí, že pokud Kupující ve stanovené lhůtě, která nesmí být kratší než 7 kalendářních dnů, nedoplní chybějící údaje nebo důkazy, bude Reklamace považována za neoprávněnou.
3.5. Při uplatnění reklamace je nutné přiložit doklad o koupi a záruční list (pokud byl vydán).
3.6. Pokud Reklamaci podala neoprávněná osoba, byla podána opožděně (po uplynutí záruční doby) nebo z jiných zákonných důvodů, je Prodávající oprávněn Reklamaci zamítnout, o čemž Kupujícího písemně informuje.
Článek IV. Nároky z uplatněné reklamace
4.1. Kupující má právo na bezplatné odstranění vady, pokud je odstranitelná. V případě neodstranitelné vady má Kupující právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
4.2. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění a o jejím vyřízení písemně informovat Kupujícího.
Článek V. Vyřízení reklamace
5.1. Prodávající potvrdí přijetí reklamace ihned nebo nejpozději do 10 pracovních dnů. V případě složitých reklamací může být vyřízení prodlouženo na maximálně 30 dnů.
5.2. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (např. poštovné), pokud je reklamace oprávněná.
Článek VI. Závěrečná ustanovení
6.1. Pokud se Kupující domnívá, že Prodávající porušil obecně závazné právní předpisy, je oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci (ČOI):
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1
Telefon: +420 296 366 360
E-mail: adr@coi.cz
Web: www.coi.cz
6.2. Vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím, které nejsou upraveny tímto Reklamačním řádem, se řídí uzavřenou Kupní smlouvou, Všeobecnými obchodními podmínkami Prodávajícího, zákonem o ochraně spotřebitele, zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a dalšími obecně závaznými právními předpisy České republiky.
6.3. Prodávající je oprávněn změnit tento Reklamační řád v návaznosti na změnu obecně závazných právních předpisů nebo své obchodní politiky. Změna Reklamačního řádu bude provedena zveřejněním upraveného Reklamačního řádu s určením jeho účinnosti na Internetové stránce, nejpozději v den jeho účinnosti.
6.4. Reklamační řád je zveřejněn na webových stránkách Prodávajícího: www.bonndi.cz
Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1.2.2025.